jsdagbok

Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Johanna Aspelin - 30 maj 2013 00:47

Jag vet att det här inlägget kommer postas den 30 maj men det skiter jag i!

Nu var det länge sedan sist alltså. Har helt enkelt inte haft något att skriva om. Tänkte köra en liten sammanfattning av vad som hänt sedan sist:

Jag skriver uppsats för fullt och det flyter på bra. Pluggar inte speciellt mycket om jag ska vara ärlig. Får små ryck ibland och igår satt jag och skrev hela kvällen tills klockan var över midnatt. Nu är det inte långt kvar!

Det verkar inte bli någon Norge-resa i sommar då T antagligen inte får ledigt från jobbet. Det suger men vi sparar åtminstone en hel del pengar. Får se om vi hittar på något annat bara vi två, ska försöka övertyga T.

Jag trivs jättebra på nya jobbet! Det är kanonbra, lagom ansträngande och alla kollegor är toppen. Vilken tur jag haft alltså =)

Jag rider Jumme några gånger i veckan och det börjar gå riktigt bra. Han är duktig och jag tror att jag kan lära mig mycket av honom. Jag ska försöka börja träna för tränare lite nu, vore så kul om jag kunde få ställa upp i en liten mini-tävling någon gång. På tal om tävlingar så fick jag följa med på brukstävling i Söderhamn för ett par veckor sedan. Det var riktigt kul! Det är så mysigt att ha med sig picknick och sitta och titta på fina hästar =) själva tävlingsdagen slutade lite olycklig med mycket tårar men ska man se till det positiva så åkte nog alla hem utan hard-feelings och Lillan och Jumme kvalade till Fjord-SM nu i sommar. Så kul!

Regnet smattrar utanför och jag har krypt ner under täcket. Jsg känner mig lite extrs lycklig och harmonisk idag, vet inte varför. Imorgon är det skola som gäller hela dagen men nu ska jag sova!

Från hästryggen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards