jsdagbok

Alla inlägg under februari 2014

Av Johanna Aspelin - 27 februari 2014 10:08

Det händer inte mycket i livet just nu kan jag säga. Pendlar mellan att ligga i soffan, packa lite och ligga i soffan lite mer. Är tröttare än tröttast och saknar min sambo. Imorgon kommer han äntligen hem!

Av Johanna Aspelin - 24 februari 2014 23:55

Idag råkade jag ut för min första morgon-spya. Jag ber om ursäkt redan nu för infon. Men alltså jag skulle klä på mig och det var cirka 30 kvar tills jag skulle vara i skolan. Jag tar av mig morgonrocken och när jag ska öppna byrålådan och ta fram bh:n så bara, poff, från ingenstans, spyr jag. Tack och lov inte så mycket och det kom bara på mig själv. Men där står jag helt chockad med spyor i håret, på brösten och magen. Det var bara att hoppa in i duschen alltså haha! Tur att jag var ensam hemma.

Det var en seg dag i skolan men hann iaf luncha och prata lite skit med M. Min fina vän. När jag kom hem vilade jag en stund sedan åkte jag till stallet. Jag och L tog en ganska lång tur med vagnen och det var så mysigt. Saknar hästryggen något fruktansvärt men nä, jag har blivit så nojig att jag gärna håller mig på marken. Eller i vagnen.

Nu är det också helt bestämt att lägenheten är vår fr.o.m 1 april!! Jag är så glad och en sten har verkligen släppt från hjärtat. Visst hade vi väl kunnat bo kvar här men 81 kvm känns betydligt bättre än 40 kvm när vi snart blir tre. Imorgon ska jag till Ikea och köpa lite smågrejer och luncha med L, sedan tänkte jag åka till Rusta och köpa flyttkartonger och börja packa här hemma!

Av Johanna Aspelin - 23 februari 2014 23:58

Vi åkte till svärmor i Dalarna igår. T ska jobba där en vecka så jag åkte hem ensam idag. Vi åt pizza igår och sen var vi hemma hos T's bror på kvällen och kollade på bebiskläder. Tog allt som var könsneutralt och fick ihop två proppfulla matkassar med fina kläder. Mycket är knappt använt. Praktiskt! Vi satt och pratade en del och kom in på ämnet giftemål vilket kändes helt galet. Det känns så långt borta tycker jag, även om vi faktiskt är förlovade och ska ha bebis. Svärmor tyckte att det är ju smidigare om
Man är gifta när man får barn, men den chansen är ju redan förbi. Sen tyckte hon att vi kunde ju slå ihop bröllop och dop. Så ja, vi får väl se om någon friar snart!

Idag har min pappa med familj varit här. Vi åt god pasta med biff, zucchini, champinjoner, purjolök och grädde och så pannacotta med färska hallon till efterrätt. Min pappa är bäst på att laga mat. Sedan har jag bara legat i soffan hela dagen. Hur skönt som helst! Är trött i både kropp och huvud.

Nu ligger jag ensam i sängen. Eller ja, helt ensam är jag inte. Pripps har tagit T's plats. Han spinner högt och är varm och gosig. Det blåser jättemycket och hela huset knakar. Usch.... Jag ska försöka sova och orka upp till skolan och Madde-häng imorgon.

Av Johanna Aspelin - 21 februari 2014 10:30

Alltså blä vilken dålig dag jag hade igår. Började med att vakna upp i värsta snölandet, så deprimerande... Men det var bara att vakna till liv och släpa sig till skolan. Hade opponering på våra uppsats-pm och det var så långtråkigt att jag ville dö. Glömde dessutom plånboken hemma, tack och lov har jag snälla vänner som ställer upp!

Väl hemma var jag så yr att jag knappt klarade av att ligga ner. Kände mig typ full. Lyckades somna till slut och när jag vaknade mådde jag lite bättre. Senare på kvällen sköljde världens hormonflod över mig. Var arg och grät tills jag spydde och spenderade halva natten inne på toa. Ja ni hör ju...

Imorse hade jag iaf fått svar från vår handläggare på bostadsbolaget. "Inkomsten är på gränsen men med en borgenär kan vi godkänna det." Det låter väl lovande ändå. Hoppas det här blir helt klart nu, blir tokig av att få och vänta.

Idag är jag ledig. Ska plugga nu på fm, sen ska jag ligga på soffan hela dagen. Kanske åka och köpa godis ikväll. Borde inte men är så sugen. Har inte ätit godis på månader.

Av Johanna Aspelin - 19 februari 2014 14:06

Jag har haft en lugn förmiddag/dag för mig själv idag då T är i skolan och jag är ledig. Sov länge, pluggade en stund, tog en lång dusch med hårinpackning och rakning av diverse ställen, hade ansiktsmask och badade och filade fötterna som jag sedan smorde in, masserade och fixade naglarna på. Sedan lagade jag blodpudding till lunch och nu sitter jag uppkurad i soffan under en filt och med en kopp te.

Har verkligen börjat uppskatta sådana här dagar, att kunna ta hand om mig själv ordentligt och sova länge på mornarna. Vem vet hur livet kommer se ut om några månader liksom.

Nu ska jag vila en timme sedan ta en promenad till stallet och hänga där resten av kvällen! Imorgon är det skola igen och slut på ledigheten.

Av Johanna Aspelin - 18 februari 2014 17:52

Igår ringde våran handläggare från bostadsbolaget. Det som ställer till det är att vi endast har inkomst från csn och inte kan bevisa att vi kommer ha det sex månader framåt. Vi skulle göra en preliminär ansökan om bostadsbidrag som vi ska skicka in, får vi inte bostadsbidrag kommer vi behöva en borgenär. Men det lät som att bara det löser sig så skulle det inte vara några problem! Sååå glad! Det verkar alltså som att vi flyttar 1 april eller 1 maj. Jag har suttit hela dagen idag och "möblerat" lägenheten, haha.


Annars då. Igår fick jag ett galet sug efter lax, potatis och hollandaisesås. T åkte och köpte lax till mig och nu har jag ätit lax till lunch och middag igår och till lunch idag. Blir samma till middag om en stund. Skulle kunna leva på det! Illamåendet har varit ganska bra idag också. Har några lediga dagar från skolan och har i princip bara legat på soffan. Välbehövligt!

Av Johanna Aspelin - 16 februari 2014 10:48

Illamåendet har blivit mer påtagligt nu vilket suger. Usch vad jobbigt det är. Jag har mått illa hela tiden men nu känns det verkligen som att jag ska spy ganska ofta. Har dock klarat mig än så länge.

Är helt besatt av nya lägenheten just nu. Ingen före oss i kön tackade ja vilket betyder att vi bara måste gå igenom prövningen nu. Hoppas, hoppas, hoppas att det går utan några problem.

Idag är det tvätta som gäller. Lugn söndag. Alla dagar är i och för sig lugna nu för tiden. Hur är det möjligt att vata SÅ trött??

Av Johanna Aspelin - 15 februari 2014 21:42

Det var ungefär 100 år sedan jag skrev något här, eller ja 4 månader sedan i alla fall. Jag satt och läste lite gamla inlägg och kan inte låta bli att le lite för mig själv. Den 18 oktober hade jag ingen som helst aning om att livet skulle byta riktning bara en månad senare. För det har det minst sagt gjort. I augusti blir vi tre, en liten familj. Det växer ett liv inne i mig. Ryser av tanken, när vänjer man sig?

Ja, det har alltså hänt en del sedan sist. Jag blev gravid = ingen ridning. Tråkigt men jag vill inte riskera något. Lazy har flyttat. Jag har inte haft någon ork för hund. Jag har mått pissdåligt och ännu mer pissdåligt. Illamående, huvudvärk, trötthet, värk, halsbränna och andfåddhet avlöser varandra. Sista terminen i skolan har satt igång och jag har börjat skriva på mitt examensarbete. Vi har köpt ny bil och det verkar som att vi flyttar inom de närmaste månaderna. Det är mycket på gång nu med andra ord!

Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera här nu när är graviditeten officiell. Det kan vara skönt att skriva av sig någonstans.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards