jsdagbok

Direktlänk till inlägg 18 april 2014

18 april

Av Johanna Aspelin - 18 april 2014 15:20

Hej bloggen!

Nu var det exakt en månad sedan jag kollade in här. Vi har flyttat och kommit i ordning någorlunda. Jag har så smått börjat förbereda inför bebis ankomst. Vagnen står ihopmomterad i vardagsrummet och en byrå börjar fyllas med små söta klädesplagg. Nästa projekt blir skötbord och säng i sovrummet. Det börjar kännas så verkligt när vårt hem fylls med bebissaker.

Nu är vi i v 23 och magen växer. Jag älskar att magen börjar synas men att välja kläder på morgonen är mindre kul. Lever i mjukisbyxor typ. Som tur är så är jag mest hemma nu för tiden. Jag börjar känna av i kroppen att jag är gravid. Får ont lite över allt när jag anstränger mig men mest i ryggen, sidorna av magen och fötterna.

Vi har haft sjukstuga här hemma hela veckan. T blev dålig i måndags och jag igår. Har lite ont i halsen men hoppas vara okej till imorgon då vi åker och firar påsk med T's släkt i Långshyttan. Längtar efter god mat och det får man alltid där!

Nu ska jag frossa i kladdkaka med vispgrädde. Helt okej när man är gravid och sjuk!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Aspelin - 4 maj 2014 22:57

Hoppas att mina få, men trogna, läsare vill följa med mig till min nya blogg, http://johannaaspelin.blogg.se ...

Av Johanna Aspelin - 18 mars 2014 23:16

Jag är inte speciellt bra på det här med bloggning... Kan inte skylla på att jag har fullt upp heller för det har jag inte alls. Ska försöka dra en liten genomgång över vad som hänt sedan sist. Viktigaste händelsen är ju utan tvekan rutinultralju...

Av Johanna Aspelin - 4 mars 2014 10:07

Det har varit lite dött här inne ett tag nu. Jag har haft fullt upp. T kom hem i fredags och vi har packat hela helgen. Nu är vi i princip klara med allt som går att packa ned i förväg. Lazy har varit här och i lördags var vi hemma hos L en sväng...

Av Johanna Aspelin - 27 februari 2014 10:08


Det händer inte mycket i livet just nu kan jag säga. Pendlar mellan att ligga i soffan, packa lite och ligga i soffan lite mer. Är tröttare än tröttast och saknar min sambo. Imorgon kommer han äntligen hem! ...

Av Johanna Aspelin - 24 februari 2014 23:55


Idag råkade jag ut för min första morgon-spya. Jag ber om ursäkt redan nu för infon. Men alltså jag skulle klä på mig och det var cirka 30 kvar tills jag skulle vara i skolan. Jag tar av mig morgonrocken och när jag ska öppna byrålådan och ta fram bh...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards