jsdagbok

Alla inlägg under juli 2013

Av Johanna Aspelin - 26 juli 2013 01:27

Det har varit ett par riktigt mörka dagar. Tårarna har runnit och jag tror inte att jag erkänt för mig själv att lillsnuttan är borta. Även fast jag vet att det inte kommer hända så hoppas jag att hon ska sitta där ute nästa gång jag tittar. Mitt lilla, lilla hjärta. Det är otroligt tomt här hemma.

Imorgon kommer T hem. Tror allt kommer kännas lättare när han är hemma igen. Idag har jag lyckats hålla tårarna borta men tankarna vandrar iväg ofta.

När T kommer hem är det dags för lite rutiner i vardagen igen. Jag längtar efter lagad mat, vecko-handling, planering och ordning och reda. Imorgon ska jag åka och handla frukost på fm sedan är det storstäderna som gäller innan det är dags att hämta T i Dalarna på em.

Av Johanna Aspelin - 25 juli 2013 00:48

De som känner mig vet att mina katter är mitt allt. Mina älskade, fina katter. Jag ser dem som min familj. De är inte bara katter de är tre individer med olika personligheter och olika lukter.

Det senaste tillskottet är Molly. Ett impulsköp vi gjorde bara sådär. En kväll såg vi en kattunge på blocket och bestämde att om hon var kvar så åker vi och köper henne. Hon var kvar och ett par timmar senare hade vi hämtat henne. Det här var för lite mindre än ett år sedan.

Molly och Pripps (vår ett år äldre hankatt) fann varandra direkt och Pripps tog över mammarollen. Sedan gjorde de allt tillsammans, sov, lekte, gick på lådan och åt. Molly och Isa (vår första katt) kom inte lika bra överens men de lärde sig leva med varandra.

Igår (tisdag) var jag i stallet på förmiddagen. När jag kom hem mötte Molly mig på parkeringen som hon nästan allt gör. När hon ser en lägger hon sig ner och rullar och stryker sig sen springer hon runt benen så man snubblar över henne hela vägen till dörren. Hon la sig på ena ryggkudden på soffan och sov en stund. Jag tittade på henne några gånger och tänkte på hur söt hon var. Kliade henne lite och fortsatte titta på tv. Efter en stund gick hon ut igen.

Ca två timmar senare ringer min mobilt. Det var dolt nummer så tänkte inte svara först, men gjorde det i alla fall. Det var en kvinna från polisens hittegodsavdelning som berättade att de fått in en katt som enligt ID-märkningen är min. Katten hade blivit påkörd av en bil och inte överlevt. Katten var min lilla, fina, älskade Molly.

Nu är det tomt här hemma. Jag har två fina katter men mitt lilla hjärta är borta. Många tycker kanske att en liten katt inte är mycket att bli ledsen över men för mig var hon inte bara en katt. Hon var en liten tjej som sovit bredvid mig nästan varje natt och som mitt liv har kretsat runt sedan hon flyttade hit. Jag har gråtit mer än på länge och dessa timmar har varit bland de värsta i mitt liv.

Min fina, älskade Molly. Vill inte inse att du är borta. Så fort jag hör något ute hoppas jag att du ska hoppa upp i fönstret.


[Bild]

Mitt lilla hjärta

Av Johanna Aspelin - 22 juli 2013 23:09

Tiden går och snart är det fredag! Alltså så är det inte så långt kvar tills T kommer hem.

I fredags red jag barbacka vilket jag snabbt fick ångra då J blev rädd för en hund och jag någon hundradels sekund senare låg på marken. Lite skakis gick vi tillbaka till stallet, fixade det sista, åkte hem och ringde mamma och grät lite innan jag sedan somnade på soffan ett par timmar. Vaknade och hade riktigt ont i ryggen. Ringde 1177 och spenderade sedan kvällen på sjukhuset. De kunde inte se något på röntgen och konstaterade att jag "bara" hade ont. Idag är jag äntligen lite bättre och kan resa mig ur soffan och gå som vanligt utan huggande smärta i svanken.

Jag har alltså varit ledig i några dagar. Har spenderat den mesta tiden hos mamma och lekt med lillebror. Han ger så mycket energi älskade lilla lillebror.

Idag stod dressyrtävling i Hofors på schemat och jag agerade hästskötare/fotograf. Alltid lika kul att komma ut och titta på hästar tycker jag.

Imorgon har jag Irene-träning. Har verkligen sett fram emot det! Ska passa Challe också så han får följa med och titta.

Jag känner mig lite hängig. Har lite ont i halsen och känner mig febrig. Nu ska jag krypa ner i sängen och ringa till T. Längtar efter det samtalet hela dagarna!

Av Johanna Aspelin - 19 juli 2013 00:41

Det har funkat ganska bra att vara gräsänka men efter helgen har det varit riktigt tufft. Kvällarna är jobbigast, jag känner mig så ensam. En vecka åt gången funkar men nu kommer vi inte ses förrän nästa fredag. Tiden går sakta och jag känner mig nere. Det är inte lätt när man är van vid att spendera den största delen av dygnet tillsammans med någon.

Om man ska försöka se något positivt hur det här så uppskattar man sin andra halva på ett helt annat sätt när man är ifrån varandra och inget slår känslan när man ses igen.


Nu är det sovdags. Var tvungen att skriva av mig lite.

Vad skulle jag göra utan våra älskade katter? Tänk att de kan ta så stor plats i hjärtat. Prippe ser till att husses sida av sängen inte är tom.

Av Johanna Aspelin - 17 juli 2013 00:22

Hej bloggen! Vad har hänt sedan sist då? Flytten till nya stallet har gått bra och J verkar trivas. Jag hoppas att vi två-beningar kommer trivas vi med trots att vi fick hänga våra sadlar inne på toaletten pga platsbristen. Jag har bara hunnit med en ridtur än så länge men ridmöjligheterna är hur bra som helst. Jag jobbar på, trivs fortfarande men det är ganska segt. Det har dock blivit ganska mycket mer jobb än jag hade planerat. Bra för plånboken men vet inte riktigt om jag är så förtjust i det. Valde ju det här jobbet för att jag skulle slippa jobba och vara lite ledig. T var hemma i helgen och oj vad han var efterlängtad. Det var lite jobbigt igår när hans sida av sängen var tom igen men nu är det okej igen. Som tur var så behöver jag ute känna mig ensam då jag delar sängen med tre små hårbollar. Annars försöker jag fylla den tomma tiden med stalltid för att tiden ska gå lite fortare. I helgen åker jag till Stockholm och T stannar kvar i Dalarna. Egentligen vill jag inte alls att helgen ska se ut så, men man kan ju inte alltid få som man vill. Nu är det dags att sova. Imorgon väntar en dag i stallet, en ridtur och sedan jobb 16-20. Bra dag!

Av Johanna Aspelin - 8 juli 2013 00:27

Ja, det blir ungefär en vecka mellan inläggen här. Veckan som gått har varit seg och jobbig. Men efter lite tid med min T så har jag massa ny energi inför kommande vecka. När man är ifrån varandra så märker man så tydligt hur mycket kärlek det finns mellan oss. Det är lätt hänt att man tar det för givet i vardagen.

Jag är som sagt full med ny energi och en riktigt rolig vecka väntar. Mycket häst står på schemat. Måndagen ska spenderas i stallet och tisdagen på jobbet. På onsdag börjar packningen inför flytten till nya stallet (det vi var och tittade på i måndags) och på torsdag börjar jag flytta. Jumme och co åker iväg på SM och jg ska se till att de kommer hem till en färdig box på söndag kväll. Tänkte försöka få ordning i nya stallet också. Sen är det jobb som gäller hela helgen och T kommer hem. Det ska bli helt underbart att ha honom hemma i sängen på nätterna igen.

Den här helgen har inneburit även en del tråkigheter då vår bil inte är som den ska, kan man säga. Det är en lång historia men för tillfället går den inte att köra och T fick skjutsa hem mig från Smedjebacken. Nu är det verkstan som gäller i fortsättningen och inga försök att fixa själva....

En annn positiv sak sen sist är att jg fått betyg på min B-uppsats (fick B, är GRYMT stolt över det). Det betyder att jag nu har en högskoleexamen i folkhälsovetenskap vilket faktiskt känns riktigt häftigt.

Lyssnar på vinden utanför och en katt som snarkar på T's sida av sängen. Är helt varm inombords och otroligt lycklig idag. Jag har det så bra. I natt kommer jag sova gott!

Av Johanna Aspelin - 1 juli 2013 01:26

Tiden springer iväg! Imorgon (eller idag egentligen) är det juli. Jag jobbar på en hel del. Nästan varje dag. T är i Smedjebacken vilket betyder att jag är ensam. Det är inte kul alls och jag saknar honom så att jag spricker snart!

Det har inte hänt så mycket sedan sist. Hugo har varit här och gjort mig sällskap och jag har umgåtts mycket med mamma och Arvid.

Planerna för den närmsta tiden är följande: imorgon åker vi för att kolla på ny stallplats åt Jumme, bara någon km hemifrån oss. Woho!! Det här är ett riktigt bra ställe att ha häst och så är jag väldigt glad att jag får fortsätta ta hand om den lilla gula. Jag jobbar em/kväll hela veckan. På lördag åker jag till Smedjebacken och stannar över natten. Nästa helg kommer T hem! Jag längtar!

Jag har varit på Ikea idag och köpt nya sängbord bl.a Det blev nya lampor, sängkläder och en korg till badrummet också. Vill egentligen tvätta nya sängkläder innan jag använder dem men kunde inte hålla mig! Nu borde jag duscha innan jag lägger mig men jag är så himla trött...

En del av sovrummet. Det börjar bli så mysigt här!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards