jsdagbok

Alla inlägg under februari 2013

Av Johanna Aspelin - 28 februari 2013 09:43

Börjar sent idag så har haft en riktig mysmorgon med sovmorgon, ordentlig frukost och hos med hårbollarna. Idag står återbesök på Samhall på schemat, ska bli intressant.

Hugo var här igår också. Myshunden. Vi var i stallet ett par timmar och sedan följde han med när jag fixade mina naglar. Han var så duktig.

Gårdagen gick faktiskt bra. Var lite orolig över att det skulle bli stressigt och att jag inte skulle hinna äta. Eftersom jag inte skulle hinna vila något på dagen var jag rädd att jag inte skulle orka med. Men det gick.

Nej, nu är det dags att göra sig i ordning.

Av Johanna Aspelin - 28 februari 2013 09:43

Börjar sent idag så har haft en riktig mysmorgon med sovmorgon, ordentlig frukost och hos med hårbollarna. Idag står återbesök på Samhall på schemat, ska bli intressant.

Hugo var här igår också. Myshunden. Vi var i stallet ett par timmar och sedan följde han med när jag fixade mina naglar. Han var så duktig.

Gårdagen gick faktiskt bra. Var lite orolig över att det skulle bli stressigt och att jag inte skulle hinna äta. Eftersom jag inte skulle hinna vila något på dagen var jag rädd att jag inte skulle orka med. Men det gick.

Nej, nu är det dags att göra sig i ordning.

Av Johanna Aspelin - 26 februari 2013 19:33

T har sportlov och fick åka och jobba i Hedemora i veckan. Det betyder att jag och katterna är själva tills på fredag. Det är tomt och tråkigt men jag får i alla fall stor plats i sängen, äta vad jag vill och bestämma över fjärrkontrollen!

Idag är Hugo här. Vi har varit ute på promenad, varit i djuraffären och köpt gottis och lekt massor. Han är fortfarande lite orolig men idag är det mycket bättre. Känns skönt! Han kommer imorgon också och då ska han få följa med till stallet.

Det är lite jobbigt att vara själv med Hugo när jag är så trött. Har halvsovit lite på soffan och kände inte alls för att gå ut när han ville det. Men vad ska man göra? Saknar T lite extra när det känns tufft. Men det är helt klart värt det, Hugo är så go.

Idag var sista dagen på HPB-utbildningen. Värdelös utbildning med tanke på att jag redan kunde allt förutom att mäta blodtryck, vilket inte var direkt svårt. Det känns inte heller som att det är något jag kommer jobba med inom den närmsta tiden. Men men, nu är jag utbildad hälsoprofilbedömmare i alla fall.

Nu ska vi äta lite gottis och slappa på soffan. Glass till mig och rökt oxstrupe till Hugo, mums!

Av Johanna Aspelin - 24 februari 2013 17:02

Jag har haft en underbar lördag! Lille Hugo sov hos oss i natt och var orolig hela natten. När han väl la sig ner så skulle han ligga mellan våra kuddar, på tvären. Och det här är ingen liten hund kan jag tala om... Jag har alltså inte sovit så bra i natt. När Hugo åkte hem vid 07 så somnade jag omnejd sov till 10, så skönt!

På eftermiddagen tog jag mig ut till stallet. Det blev en tur ute och jag är så stolt. Fina fina Atla var sååå duktig idag och jag kunde inte sluta le när vi dundrade fram i full galopp i snön. Jag insåg hur mycket jag saknat att känna den där underbara kraften under sig. Jag insåg också varför jag älskar dessa underbara djur!


Söta tjejen när jag kom för att hämta henne i hagen

Av Johanna Aspelin - 22 februari 2013 22:28

Började dagen med konditionstest i skolan. Jag hade skyhög puls, över 20 slag mer än sist jag gjorde detta test för några månader sedan. Har också börjat tappa mycket hår och blivit otroligt ljuskänslig.

Ibland undrar jag om jag verkligen känner dessa symptom på riktigt riktigt eller om jag bara inbillar mig. Sist jag var hos läkaren och han inte hittade något direkt fel på proverna så påpekade han lite snällt att man kan inbilla sig symptom efter att man läst runt på google, typ. Kände mig lite dum. Men är det verkligen möjligt att jag inbillar mig allt det här?

Jag har spenderat fredagskvällen sovandes i soffan. Ville lägga mig och sovit redan vid 13 när jag kan hem från skolan men åkte till stallet istället. Vi åt middag vid 17.30 och efter det somnade jag och sov till 21. Borde ha svårt att sova ikväll men känner jag mig själv rätt kommer jag slockna så fort jag lägger huvudet på kudden. Är det verkligen bara inbillning? Läkaren sa också att tröttheten kan bero på för mycket sömn, men jag vet inte...

Var i stallet idag som sagt och jag kommer kunna leva på den här dagen länge. Hästarna hade precis fått mat när jag kom så fick lite dåligt samvete för att jag skulle störa Atla mitt i maten. Men när jag gick in i hagen och hon såg mig så struntade hon fullständigt i allt gott hö runtomkring och kom lunkandes mot mig. Det är när sådant händer som man blir påmind om hur underbara dessa djur är. Jag kommer alltid att ha speciella känslor för Diroma och jag trodde inte att jag skulle känna samma kärlek för en annan häst, men den här lilla islandsdamen börjar verkligen ta en plats i mitt hjärta!

Inte nog med att hon mötte mig i hagen så gick ridningen väldigt bra. Bara lite bråk men hon gick absolut att övertala. Det har alltså varit en väldigt bra dag i hästväg och jag längtar efter att få rida imorgon.


Söta tjejen för några dagar sedan. Hon är otroligt fin i sin ljusa man och sina supersöta ögon. Får ofta höra att hon är en av de finaste hästarna ute i hagen.

Av Johanna Aspelin - 20 februari 2013 19:36

Idag har vi haft Hugo här på prov och det har gått jättebra. Han ska siva här i helgen när matte jobbar natt. Kommer ni ihåg Lacy som jag presenterade på bloggen för en vecka sedan? Hon som äger honom har en till hund (Hugo alltså) och vi kommer vara hundvakt åt båda två några dagar i veckan nu. Det är så kul och dom är så härliga!

Var ut en sväng till Atla idag. Det var meningen att jag skulle rida men har verkligen ingen lust alls. Jag pysslade och myste istället. Hon har börjat fälla... Hemska årstid!!! När man håller på med henen har man hår ÖVERALLT alltså! Imorgon kommer en tjej och provrider. Ska bli kul.

Har försökt ta tag i lite plugg också men motivationen är som bortblåst. Tar nya tag imorgon. Var på röntgen idag också. Får svar inom en vecka. Hoppas på ett ordentligt svar också.

Av Johanna Aspelin - 20 februari 2013 19:36

Idag har vi haft Hugo här på prov och det har gått jättebra. Han ska siva här i helgen när matte jobbar natt. Kommer ni ihåg Lacy som jag presenterade på bloggen för en vecka sedan? Hon som äger honom har en till hund (Hugo alltså) och vi kommer vara hundvakt åt båda två några dagar i veckan nu. Det är så kul och dom är så härliga!

Var ut en sväng till Atla idag. Det var meningen att jag skulle rida men har verkligen ingen lust alls. Jag pysslade och myste istället. Hon har börjat fälla... Hemska årstid!!! När man håller på med henen har man hår ÖVERALLT alltså! Imorgon kommer en tjej och provrider. Ska bli kul.

Har försökt ta tag i lite plugg också men motivationen är som bortblåst. Tar nya tag imorgon. Var på röntgen idag också. Får svar inom en vecka. Hoppas på ett ordentligt svar också.

Av Johanna Aspelin - 18 februari 2013 20:30

Ligger i soffan och slötittar lite på Ullared samtidigt som jag slipar lite på föreläsningsmaterialet inför imorgon och hänger på Facebook.

Jag har varit och tagit blodprov idag. Det börjar bli en vana och jag har inte ont i magen innan jag ska dit längre. Jag var livrädd för sprutor för egt par år sedan. Vet inte om det är positivt eller negativt? Har också börjat få ett stort blåmärke i armvecket efteråt och är väldigt öm. Stackars blodkärl... Lungröntgen är bokad på ons fm. Nu hoppas jag att jag får ett ordentligt svar!

Jag har inte varit i stallet på snart en vecka. Har lite Atlaabstinens om jag ska vara ärlig. Har ännu mera Diromaabstinens. Åh vad jag saknar henne.

Nej. Nu somnar jag snart här i soffan. Är nervös inför föreläsningen imorgon.

God natt!



Min fina

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards