jsdagbok

Alla inlägg under augusti 2013

Av Johanna Aspelin - 31 augusti 2013 21:12

Det var tufft att gå upp i morse och det var inte det minsta roligt att gå till jobbet. Men nu så, äntligen, har jag gjort min sista dag på cafét och det går inte att beskriva hur skönt det känns. En stor sten har släppt från hjärtat kan jag lova!

Den här veckan har varit tuff och gått allt annat än snabbt. Skolan drog igång ordentligt från dag ett och så jobb, hund och häst på det. När jobbet dessutom är en pina så är det inte lätt att stå ut. Men nu är det som sagt över äntligen!

Annars flyter livet på. Jag hoppas få en lite mer normal vardag att fylla med plugg på ett café, långa promenader med L och mycket tid på hästryggen.

Av Johanna Aspelin - 18 augusti 2013 23:51

Allt funkar hur ta som helst med Lazy. Jag älskar att ha hund! Ja det är mycket jobb men så värt det. Sen kanske jag inte kommer tycka att det är superkul att gå ut i ösregn eller snöstorm, men vilken hundägare gör det? Och vilken kattägare tycker att det är roligt att tömma kattlådan? Vilken förälder tycker att det är underbart när bebisen har kolik i 2 mån? Vilken hästägare älskar att mocka vaaaaaaarje dag? Listan kan göras lång. Jag har längtat efter hund sedan jag var liten. ÄNTLIGEN!!!!!!! Men nu har det ju bara gått några dagar än så länge så jag ska väl inte säga för mycket. Men jag känner mig hel.

Jag har inte skrivit så mycket om hur den här sommaren egentligen varit här på bloggen. Vet inte hur mycket jag tagit upp om mitt jobb sedan allt började gå utför? Kan skriva så mycket som att så gott som allt är under all kritik. Jag vet mycket väl att sånt här inte bör skrivas ut på nätet men jag kan inte låta bli. Vissa dagar vill jag springa därifrån gråtandes. Planerna den här sommaren var att jobba extra på ett café och vara ledig mycket. Trodde jag ja... Jag jobbar i princip varje dag och har absolut inget att säga till om. Ofta har jag till och med känt mig kränkt. kan tillägga att alla i personalen är supergulliga och det hemska beteendet är det en viss högre uppsatt person som står för. Nu är det bara två veckor kvar som är ganska lugna och jag börjar se ljuset i tunneln. Imorgon jobbar jag mitt sista 8-timmarspass sen har jag mest 4-timmarpass kvar. Den här veckan som kommer är jag dessutom ledig i två dagar. Den sista augusti gör jag min sista dag och jag ber för att tiden ska gå fort!

Nej, nu är det dags att sova. Jobbar 8-16 imorgon.......

Av Johanna Aspelin - 13 augusti 2013 22:45

Imorgon flyttar Lazy hit! Det har gått väldigt fort men det känns hur bra som helst. Snart har jag hund. Snart är jag hund"ägare". Jag har längtat efter det här så länge jag kan minnas!

Ibland skräms jag av att livet känns så perfekt. Jag har världens finaste sambo, två goa katter, vi bor i ett perfekt litet hus, jag har tillgång till en superfin häst bara några hundra meter hemifrån hur ofta jag vill helt gratis och nu kommer jag dessutom äntligen ha hund på heltid. Även det så gott som helt gratis.

Snart borde väl den här turen vända? När kommer smällen? En smäll fick vi när lilla M gick bort. Saknar henne varje dag. När kommer nästa smäll?

Av Johanna Aspelin - 11 augusti 2013 00:21

Idag är jag lite extra lycklig. Jag har jobbat och vi har passat Lazy. När Lazys matte kom och hämtade honom nämnde hon att hon har funderat på att låna ut Lazy till någon en tid pga att Hugo kräver så mycket och Lazy hamnar i skymundan.

Efter en stunds tänkande så insåg jag att det vore helt perfekt för oss att låna Lazy i ett år. Jag skickade iväg ett meddelande till Linnea och hon var väldigt positiv. Så nu kanske vi har hund på heltid snart!!!! Som jag har längtat!!!! Jag ska försöka att inte ta ut för mycket innan något är bestämt bara, men det är svårt då jag drömt om en hund så länge jag kan minnas. Lazy är dessutom perfekt. Han är lagom stor, lugn, väldigt lydig och otroligt lätt på alla sätt och vis.

I natt kommer jag sova gott!

Av Johanna Aspelin - 8 augusti 2013 22:34

Livet rullar på i sin ordning. Jag läste nyss igenom de senaste inläggen och skrivit och mina tankar hamnade hos lilla Molly. Ungefär 3 veckor har gått sedan hon försvann. Det är inte lika jobbigt längre men det gör fortfarande ont i hjärtat när jag tänker på henne. Det är tomt här hemma och det kommer alltid vara någon som fattas.

Dagarna rullar på och jag spenderar den mesta tiden på jobbet eller i stallet. Jobbet är kaos, hatar det och trivs inte alls längre. Vill inte skriva mer här dock. Nu är det bara 13 pass kvar sen är jag fri!

T är hemma och jag kunde inte vara lyckligare.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards