jsdagbok

Alla inlägg den 2 april 2013

Av Johanna Aspelin - 2 april 2013 16:37

Som jag skrev tidigare så tog jag kontakt med Jummes ägare förra veckan. Anledningen till att jag tackade nej till honom från började hade absolut inget med honom ellerbhans ägare att göra utan att det helt enkelt var lättare för mig att ta mig ut till R och att träningsmöjligheterna var bättre. Nu i efterhand inser jag vilket misstag det var.

Jumme är en jättesöt liten fjording och jag tror att vi kommer kunna komma bra överens. Hans ägare verkar vettig också och jag gillar henne.

Idag har jag haft Jumme själv första gången. Jag hade blivit förvarnad om att han kunde bråka lite men under timmen vi var ute så gick han fram så snällt. Jag känner mig ganska stor på honom efter att ha ridit en betydligt större häst. När vi kom tillbaka till stallet så gissade vi lite sen mockade jag, packade hö, fixade mat och fyllde på vatten. Har blivit lite bortskämd några månader nu och ridit hästar som går ute dygnet runt men det var ganska mysigt att mocka och fixa i stallet. Jag hoppas jag gjorde allt rätt, är alltid lika nojjig över att göra fel i början.

Jag ska vara Jummes medryttare "på prov" nu hela april, sedan får vi se. Funkar allt så fortsätter jag nog rida den söta lilla fjordingen.

Ridbild i vårvädret

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards